2010/10/30

For the rest of my life by Maher Zain


I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
...I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever II`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
 
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..


 ada sesiapa sudi nanyikan lagu ni utk saya? hehehehhehe ;p

 

wut i feel right now....

 "people never know how special someone is until they leave
but 
maybe sometimes its important to leave
so
they are given chance to see
how
special that someone really is!"

2010/09/22

dia pergi jua...

salam...

hari jumaat lepas, kami sekeluarga kehilangan seorg sepupu yang paling havoc dalam keluarga kami.iaitu Pn Robitah @ Kak Tah Zainuddin.

Untuk pengetahuan anda semua, dalam menanggung kesakitan selama 16 tahun tu, Kak Tah sangat aktiviti dalam mempertingkatkan ekonomi org kampung. Homestay, projek ternakan ayam, ladang jambu.. hurmmm mmg wanita besi lah, ckp je nama kak tah insyallah satu kampung kenal... heheheh... 

Antara pengalaman terakhir aku dan arwah adalah sehari sebelum dia 'pergi'. Setelah setahun x bertemu dgn beliau, aku pegi jugak melawat awal pagi khamis (16/9/2010) yg lepas selepas menerima sms dr sepupuku. terkejut bukan kepalang bila tgk dia sangat2 kurus... sebak jugak bila bersalam mencium tangan beliau. Bila aku perkenalkan diri, dgn tak semena-mena dia senyum... senyum besar walaupun dalam kesakitan.. sebak dan rasa menyesal bila terkenangkan dah lama benar aku tak melawat dia... tiba-tiba dia kata dia seronok.. (walaupun dalam pertuturan yang tak berapa difahami) sebab aku balik jumpa dia.. dalam hati mmg sedih.. mak, kak long, mak lang semua dah menangis kt belakang aku di luar kelambu...(utk pengetahuan kalambu terpaksa dipasang mengelakkan lalat/nyamuk yang bayak.. maklum lah rumah kampung...) aku cepat2 keluar... tak sanggup rasanya duduk situ lama2.. kak tah pun tak suka org menangis masa melawat dia... sigh...

petang khamis tersebut, sebelum bertolak balik ke Kuala Lumpur, aku jumpa kak tah utk kali terakhir... tangan ku hulur dah tak boleh di sambut... dia dah kaku... dh tak boleh bergerak.. cuma suara je kadang2 berbunyi menanggung kesakitan... tak sanggup aku tgk dia mcm tu... kak tah yang aku kenal dulu cukup kuat melawan penyakit, tak pernah mengalah... walau sakit macam mana pun dia tetap berlagak mcm tak ada apa2 yang berlaku... badan yang sehat, bertubuh cuma tinggal kulit dan tulang sahaja...  x dapat aku bayangkan dia akan jadi macam tu...  usai bersalam dgn dia, aku gagahkan juga utk pulang ke KL.. jika tidak disebabkan ada appointment dgn en doktor mmg harus aku duduk di kampung sehingga hari ahad.. tapi apakan daya... ada urusan yang memerlukan aku berjumpa dgn doktor pd hari isnin berikutan nya...

pada hari jumaat, dalam menyelesaikan tugas hari terakhir di pejabat, aku menerima sms daripada mak mengatakan Kak Tah telah meninggalkan kami pada pukul 10.30 pagi.. hurmmm... ralat juga rasanya x ada bersama beliau pada saat2 terakhir beliau... tapi aku redha... 16 tahun dia bertarung nyawa... mungkin sudah sampai masanya beliau pergi.. setelah selesai appt ku dgn en doktor... aku terus balik ke kampung dan alhamdulillah.. aku sempat sampai semasa mayat sedang dikafan... dan bersyukur aku diberi peluang untuk mengucup arwah buat kali terakhir... aku dan saudara mara juga turut serta di dalam majlis pengebumian Kak Tah... dan mengucapkan selamat jalan kepada arwah... aku doakan semoga roh Kak Tah aman, tenang dan di tempatkan dikalangan orang2 yang beiman... 

al-fatihah kepada beliau...

we'll be missed u dearest cousin...

asmidar zainol

2010/09/06

ramadhan 1431H/2010M

antara majlis iftar yg sempat dirakam 
sepanjang bulan ramadhan 1431H/2010M :)


1st day berbuka bege je gan my hsemate... sedihnyer... huhuu
2nd day berbuka wt k.aza n k.ila... 

venue - giant kelana jaya (seafood)
venue - Intekma Resort, Shah Alam ... berbuka dgn pelajar SMVKK 95/96 :D


wt sham, min, lan n hubby yati :)





venue - Maluri Hotel Cheras dgn ex-bmr & eskay :)
venue - hotpot wt zura n andy - syg korunk! :D
terboek! berbuka di yamin garage, selayang :D
diploma buddies :D
lelaki + lelaki = kereta

semoga amalan kita diterima oleh NYA... dan insyallah bertemu lagi di tahun hadapan... :D

~emiemot~


tanda ingatan utk media

setelah penat memerah otak, ktaorg telah bersepakat utk memberi chocolate kepada pihak media.. (editor je ler.. hahahah).. nasib baik sempat order.. huhu.. jauh perjalananku hr nie n esok! :D





2010/08/28

peri cintaku by Marcell

dalam hati ini hanya satu nama
yang ada di tulus hati ku ingini
kesetiaan yang indah takkan tertandingi
hanyalah dirimu satu peri cintaku
benteng begitu tinggi sulit untuk ku gapai
huuuuuu
 
aku untuk kamu, kamu untuk aku
namun semua apa mungkin iman kita yang berbeda
tuhan memang satu, kita yang tak sama
haruskah aku lantas pergi meski cinta takkan bisa pergi
benteng begitu tinggi sulit untuk ku gapai
huuuuuu

aku untuk kamu, kamu untuk aku
namun semua apa mungkin iman kita yang berbeda
tuhan memang satu, kita yang tak sama
haruskah aku lantas pergi meski cinta takkan bisa pergi
bukankah cinta anugerah berikan aku kesempatan
tuk menjaganya sepenuh jiwa oooh

(aku untuk kamu, kamu untuk aku
namun semua apa mungkin iman kita yang berbeda)
tuhan memang satu, kita yang tak sama
haruskah aku lantas pergi meski cinta takkan bisa pergi


*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
http://www.youtube.com/watch?v=SAI7EcF3pBA

tenang... :D

pic2 nie diambil semasa tgh drive semalam.. awan cantek giler dgn matahari yg meyinarkan cahayanya,, hurmmm mmg sgt indah kan?... :D


model camera : NOKIA E63 :D

pic 1
pic 2
pic 3
pic 4
pic 5


p/s - sedar2 dr Kuala Lumpur ke Gerik cuma 3jam 30min je.. huhuhu gilerrrrr lajuu.. hahaaah

2010/08/27

Nuzul Al-Quran & Badar Kubro (perang)

Pada hari 27 Ogos 2010 bersamaan dengan 17 Ramadhan 1431 hijrah, berlaku peristiwa besar dalam sejarah Islam. Apabila disebut Nuzul al-Quran, pasti ramai yang tahu mengenainya. Namun, jika disebut Badar Kubro, ramai diantara kita yang tidak mengetahuinya.

Perkara ini berlaku mungkin kerana tidak banyak info dan maklumat disebarkan berkenaan peristiwa Badar Kubro berbanding dengan peristiwa Nuzul al-Quran yang amat masyhur dikalangan umat Islam di Malaysia.

NUZUL AL-QURAN

Peristiwa nuzul al-Quran menjadi satu rakaman sejarah dalam kehidupan Nabi S.A.W hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada kita hari ini. Peristiwa Nuzul al-Quran berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadhan, tahun ke-41 daripada keputeraan Nabi Muhamad S.A.W.

Perkataan Nuzul bererti turun atau berpindah dari atas ke bawah. Bila disebut bahawa al-Quran adalah mukjizat terbesar Nabi S.A.W, maka ianya memberi makna terlalu besar kepada umat Islam terutamanya yang serius memikirkan rahsia al-Quran.

Al-Quran bererti bacaan atau himpunan. Di dalamnya terhimpun ayat yang menjelaskan pelbagai perkara meliputi soal tauhid, ibadah,  jinayah,  muamalah,  sains,  teknologi dan sebagainya. Firman Allah S.W.T :
"Dan tidak seekor pun binatang yang melata di bumi, dan tidak seekor pun burung yang terbang dengan kedua sayapnya, melainkan mereka umat-umat seperti kamu. Tiada Kami tinggalkan sesuatu pun di dalam kitab al-Quran ini; kemudian mereka semuanya akan dihimpunkan kepada Tuhan mereka (untuk dihisab dan menerima balasan)." – al-An’am : Ayat 38
Al-Quran adalah hidayah, rahmat, syifa, nur, furqan dan pemberi penjelasan bagi manusia. Segala isi kandungan al-Quran itu benar.

Al-Quran juga dikenali sebagai al-Nur bererti cahaya yang menerangi, al-Furqan bererti yang dapat membezakan di antara yang hak dan batil dan al-Zikr pula bermaksud yang memberi peringatan.
Dalam sejarah kehidupan Nabi SAW ayat al-Quran yang mula-mula diturunkan Allah S.W.T kepada Nabi Muhammad S.A.W melalui perantaraan malaikat Jibril ialah lima ayat pertama daripada surah al-‘Alaq :
"Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhan mu yang menciptakan (sekalian makhluk), Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah, dan Tuhan mu Yang Maha Pemurah, -Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, -Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya." – al-‘alaq : Ayat 1-5



BADAR KUBRO

Tanggal 17 Ramadhan juga, Allah S.W.T mengatur kemenangan umat Islam Generasi Pertama mengalahkan tentera kuffar di pekan Badar, 150 km dari Madinah.  

Ia bukan sahaja salah satu kisah perjuangan Rasulullah S.A.W, malah ia adalah satu noktah peralihan yang penting dalam sejarah perjuangan Islam. Ia adalah juga tanda jalan dan pengajaran yang penting kepada para pendakwah sepanjang zaman sehingga ke Hari Kebangkitan.

Sebaik mendengar rombongan dagang Abu Sufian bergerak dari Mekah menuju arah utara ke Syam dimana sudah pasti rombongan tersebut akan melalui Madinah yang berada di tengah-tengah perjalanan, Rasulullah S.A.W merancang untuk merampas harta dagangan tersebut.

Namun, rombongan dagang Abu Sufian seramai 40 orang meluncur laju, berjaya melepasi Madinah dan tiba ke Syam. Rasulullah S.A.W terpaksa pula menunggu mereka pulang melalui Madinah, jaraknya 400 km sebelum tiba ke Mekah di selatan.

Apabila menghampiri Madinah, Abu Sufian dapat merasai bahaya yang menunggu, sedang beliau diiringi oleh hanya 40 orang pedagang, bukan pejuang.

Dia meramas tahi-tahi unta yang berdekatan. Ia berisi biji-biji kurma. Pasti ia unta dari tentera perisikan Muhammad S.A.W kerana unta-unta Madinah, sebuah bandar pertanian kurma, memakan buah kurma, sedang unta-unta kabilah lain memakan rumput kering.

Abu Sufian menghubungi pimpinan Quraisy di Mekah untuk meminta pertolongan. Mekah menghantar 1000 tentera. Harapan 313 orang Islam untuk melawan mudah 40 pedagang bersama Abu Sufian meleset.

Tidak semua orang Islam membawa senjata kerana beranggapan mereka hanya akan melawan 40 orang pedagang.

Perang akhirnya meletus dan diakhiri dengan kemenangan dipihak Islam yang serba kekurangan disegi kelengkapan tetapi tinggi disegi keimanan dan keperwiraan.


HIKMAH DAN PENGAJARAN
Pertama : Perang atau Jihad, adalah satu kefardhuan bagi umat Islam sehingga ke Hari Kiamat. Ia adalah suatu yang realiti. Persediaan kearahnya adalah mesti. Tuntutan terhadapnya demi kemenangan Islam adalah pasti.

Kedua : Didalam hidup ini, kadangkala kita menghendakki sesuatu tetapi Allah menghendaki yang lain pula, dengan hikmah yang tertentu yang hanya diketahui olehNya.

Ketiga : Bilangan dan kelengkapan bukan semestinya membawa kepada kemenangan dalam perjuangan. Hakikatnya, keimanan dan pertolongan Allah S.W.T yang menentukan kejayaan.

Sehubungan itu, Institut Tahfiz al-Quran Negeri Sembilan mengadakan sambutan khas bersempena dengan Nuzul al-Quran pada Ramadhan kali ini.

Anda semua dijemput hadir bagi mengimarahkan lagi majlis pada malam tersebut.

nuzul al-quran

Penceramah undangan pada malam tersebut adalah Dr Abdul Basit bin Hj Abdul Rahman. 

source: http://www.imranshamsir.com/pengumuman/nuzul-al-quran-dan-badar-kubro/

2010/08/26

FILEM WAJIB TONTON! - THE LAST EXORCISM


FILEM WAJIB TONTON!
THE LAST EXORCISM



The plot in “The Last Exorcism” centers around the Reverend Cotton Marcus, who are traveling to a farm in Louisiana, where he will perform, yet another routine exorcism, this time on a disturbed religious fanatic’s daughter. However, Cotton doesn’t have much faith for what he does and after years of parting desperate believers from their money, through his work for the church, his conscience has become too much for him to bear.
Therefore, Cotton plans to film a confessional documentary, during this exorcism, which he plans to be his last. However, nothing could have prepared Cotton and his crew for greets them on the farm – true evil. Cotton’s beliefs are shaken to the core and his faith is put to the test, as he must do everything in his powers, to save the farmer’s daughter, himself and the crew, before it is too late.

“The Last Exorcism” is directed by Daniel Stamm and written by Huck Botko and Andrew Gurland. Among its stars we see, Patrick Fabian as Cotton Marcus, Ashley Bell (United States of Tara) as the possessed Nell Sweetzer, Iris Bahr and Louis Herthum.

Apparently the scrip is said to something extra. The producer Eli Roth has been reported to have said that it’s the scariest script he had read in a long time. If the script has managed to scare him, then I reckon it must be one a heck of a script, consider his previous movies!
I’m not a big fan on documentary style movies, like “The Blair Witch Project”, “REC” or “Paranormal Activity”, but I want to believe that it’s the script who makes the movie, not its format. So, I hold my fingers crossed and hope that the script is as good as the reports say it is.

Nevertheless, if the trailer is just as half as good as the poster, then I’ll be truly excited to let my eyes sink into this one, as it starts haunting the theaters on August 27.


source:http://www.boxofhorror.com/the-last-exorcism-poster/ 

my comments: huh.. td tgk trailer pun dh berdebar2 menjerit satu office! hahahha gilerrr arr.. x sabar nk tgk kt panggung... jom tonton! :D

PNB Darby Park - iftitar :D


PNB Darby Park - iftitar 2009 
Restaurant 39
Kari Kepala Ikan - kalau pegi sana wajib order nie.. hehehe
Keli and Ayam bakar... hurrmmmm drooling :D
Udang Galah, Sayur and Nasi Minyak (rasanya lah.. hahahah)
Oyster - hurmm kepada sesape yg boleh tahan sahaja.. hehehe

korunk leh makan kt dalam restaurant
buffet line
n boleh pilih utk makan kt luar jugak.. best seh! leh tgk KL dr sini.. :D
frm left to right - en dol, en ady, me, k.nuna & k.ilah

btw ini masa jemputan berbuka puasa dgn k.ila, en dol, k.nuna, ghazi n en ady thn lepas 2009.
thn nie belom dijemput lagi.. hahahahha
so tunggu je lah ye..... :D 
kepada yg berminat kt bawah nie info abt buffet berbuka puasa..
selamat mencuba... :D

~~~~~~~ 

This Ramadan, PNB Darby Park invites you to experience a sumptuous 1Malaysia buffet spread runs from 12 August to 6 September at PNB Darby CafĂ© and The 39 Restaurant. Savor to more than 100 selections of authentic Malaysian’s favorite dishes drawn from a range of popular recipes crafted and recommended by chefs.

As Ramadan is also the month of sharing and caring, PNB Darby Park takes this opportunity to share with the unfortunate... ones by allocating RM1 from each Ramadan buffet purchased by a guest, as a donation to the selected charity home.

Promotion details of rates are as the following:-

PNB Darby Cafe:-
1) RM65.00++ (Adult) and RM35.00++ (Children) - 19 Aug until 6 Sept 2010.

The 39 Restaurant:-
1) RM99.00++ (Adult) and RM69.00++ (Children) - 19 Aug until 6 Sept 2010.

In addition, PNB Darby Park is inviting Imam from Middle East to lead Terawih prayer at Masjid Asy-Syakirin, Kuala Lumpur City Center (KLCC). This is part of its Corporate Social Responsibility (CSR) activity during the holy month.

For enquiries or reservations, please contact The 39 Restaurant at 03-7490 3939 / PNB Darby Cafe at 03-7490 3838 or email reservations@pnbdarbypark.com.

2010/08/25

hasilnya... hahahahha


amacam nampak sedap tak? gigih aku balik masak petang semalam... hahahahha hasilnya mmg terbaeklah.. :p owh ye.. dlm udang 3 rasa tu capsicum telah digantikan dengan tomato.. sebab capsicum kt supermarket tu dh abis.. dan  tambahkan sedikit air asam jawa. . hurmm bertambahlah masam dia skit kan... :D mmg sedap.. korunk WAJIB kena cuba... huhuhu

Tomyam plak main campak2 je... mula2 tu rasa tawar skit.. then tambah lg satu kiub pati tomyam hasilnya.. fuhh.. malas nk ckp.. sendiri mau ingat le.. gegegegege

Yg kaler hijau tu masak tempoyak pucuk ubi & petai dimasak oleh Ms Vanessa (my lovely boss - heheheh) mmg BESSSSSTTT gilerrrr.. nk resepi? nt kita mtk kt dia k.. :) yg sebelah dia tu adalah sambal belacan power giler hahahahha... so overall semalam berbuka puasa mmg sangat memuaskan hatilah. (walaupun berbuka seorg2 huhhu) mmg terbabas la solat tarawikh semalam... opppssss terkantoi... hahahahha :p

oke kawan2.. selamat mencuba n jangan lupa bagi feedback masakan korunk tu... 
anda cuba, anda kenyang!(tagline br)

emi emot 
Aug 25, 2010

2010/08/24

BAHAN-BAHANNYA :-)
15 - 20 udang sederhana besar (mat guna udang kaki merah)
1/2 biji capsicum merah, potong berbaji
1/2 biji capsicum hijau, potong berbaji
1/2 biji capsicum kuning, potong berbaji
1 biji bawang besar, hiris bulat
2 ulas bawang putih, dihiris
1 camca besar cili kisar
1/2 cawan cili sos (mat guna sos cili thai)*
1 camca besar sos tiram*
2 camca besar sos tomato*
1 camca besar kicap cair*
Garam dan gula (jika perlu)
1/3 cawan air

CARA MEMBUATNYA :

1. Udang dibersihkan, cuci, tos dan gaul dengan sedikit serbuk kunyit dan garam, goreng hingga udang bertukar kemerahan, angkat dan toskan. Tinggalkan kurang lebih 3 camca besar minyak.
2. Tumis bawang putih, bawang besar dan cili kisar hingga harum, masukkan semua jenis sos (*) dan gaul rata. Masukkan capsicum merah, kuning dan hijau serta air. Gaul rata.
3. Masukkan udang, kacau hingga semua rata dan tambah garam dan sedikit gula jika perlu. Masak untuk 1 - 2 minit hingga pekat. Angkat dan hidangkan....


source: http://tiffinbiru.blogspot.com/2008/09/udang-tiga-rasa.html

i am by mary j blige

http://www.youtube.com/watch?v=HOGmtnChKec

you are my sunshine :)

You Are My Sunshine
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away

The other nite, dear,
As I lay sleeping
I dreamed I held you in my arms.
When I awoke, dear,
I was mistaken
And I hung my head and cried.

You are my sunshine,
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away.

I'll always love you
And make you happy
If you will only say the same
But if you leave me
To love another
You'll regret it all some day;

You are my sunshine,
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away.

You told me once, dear
You really loved me
And no one else could come between
But now you've left me
And love another
You have shattered all my dreams;

You are my sunshine,
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away.

Louisiana my Louisiana
the place where I was borne.
White fields of cotton
-- green fields clover,
the best fishing
and long tall corn;

You are my sunshine,
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away.
Crawfish gumbo and jambalaya
the biggest shrimp and sugar cane,
the finest oysters
and sweet strawberries
from Toledo Bend to New Orleans;

You are my sunshine,
My only sunshine.
You make me happy
When skies are grey.
You'll never know, dear,
How much I love you.
Please don't take my sunshine away.

testing2 :D

assalammualaikum... :D

errmmm... blog? hahahha soOOOooo funny becoz to be frank im not a gud writer ..  heheheh tp hr nie decide nk de-active FB.. HAHAHAH (sekejap je kot... tak sampai ptg nt dh on balik :p) hahahha.. so aper salahnya kalau i cuba buat blog nie kan? kan? hehehhee (actually im inspired by cik azlina hilmi) thanks dear.. :)